تالیفات حسین نوریان کتاب های حسین نوریان کتاب دیدگاه هایی نو در مدیریت استراتژیک استراتژی ، مدیریت استراتژیک ، مدیریت ، کتاب استراتژی ، کتاب مدیریت استراتژیک

تالیفات حسین نوریان

کتاب دیدگاه‌هایی نو در مدیریت استراتژیک 

نویسنده: سید حسین نوریان

ناشر: انتشارات گفتمان اندیشه معاصر

شابک: 7-24-5691-622-978

موضوع: مدیریت، استراتژی، سازمان

مشخصات ظاهری: قطع وزیری 308 صفحه 

برای تهیه کتاب با ایمیل hossein.nourian@gmail.com تماس بگیرید

در مقدمه کتاب می‌خوانیم:

نگارنده در طول بیست و دو سال گذشته به ارایه خدمات مشاوره و تدریس مدیریت استراتژیک برای بیش از حدود یکصد سازمان اشتغال داشته‌ام و دانش مدیریت استراتژیک و ابزارهای آن را در بیش از دویست دوره آموزشی تدریس کرده‌ام. در طی این دوران با چالش‌های مختلف و متعدد سازمان‌ها در استقرار نظام مدیریت استراتژیک آشنا گردیده‌ام و بر این باورم که بهره‌گیری موثر از فواید این نظام مدیریتی منوط است به بکارگیری بینش‌های جامع در حوزه رهبری سازمانی، سازمان‌دهی، فرهنگ سازی و فناوری اطلاعات. و یکی از عارضه‌های مهم که سازمان ها را از استقرار موثر نظام مدیریت استراتژیک باز می دارد، مدل زدگی و تکیه بر درس‌آموخته های ابتدایی در حوزه استراتژی است.
از این رو در این سالها سعی کرده ام بینش های سودمند و کاربردی تدوین شده توسط مدیران موفق و نیز شرکت های پیش رو در حوزه مشاوره مدیریت استراتژیک و دانشگاه ها و موسسات پژوهشی را ترجمه و متناسب با نیازمندی های شرکت های کشورمان تدوین کنم و در وبسایت شخصی به آدرس www.hosseinnourian.com به اشتراک بگذارم. کتاب حاضر شامل تعدادی از آن مقالات است که بیشتر مورد توجه مدیران و پژوهش گران استراتژی قرار گرفته است.
بر این باورم که نقد رویکردهای مدیریتی اثر بسیار زیادی در غنای کیفی آنها دارد پس متواضعانه از خوانندگان محترم این کتاب درخواست دارم تا نقدها، پیشنهادات و دیدگاه های خود را با اینجانب به آدرس hossein.nourian@gmail.com در میان بگذارند تا در ویرایش ها و کتاب های بعدی استفاده شود.
تعدادی از مقالات این کتاب درباره تمهیدات فرهنگی، ساختاری و تکنولوژیک لازم برای موفقیت در اجرای استراتژی در سازمان است و تعدادی دیگر از مقالات شیوه های نوین در تحول استراتژیک را تشریح می کند، برخی دیگر از مطالب درباره استراتژی های کلان و عملیاتی مرتبط با فرایندهای مختلف است و برخی دیگر به اشتباهات ادراکی و ذهنی مدیران در تصمیم گیری استراتژیک می پردازد. امیدوارم این مجموعه مورد توجه مدیران و پژوهش گران محترم واقع گردد. برای تهیه بدون هزینه کتاب، با ایمیل اینجانب تماس حاصل فرمایید.
سید حسین نوریان